Öne Çıkan Yayın

kelime videoları

https://www.youtube.com/channel/UC91Wrsi_25Ts3280rX8CLDw                                               ...

26 Mart 2014 Çarşamba

Fransızca kendini tanıtma

Video penceresinde geçen cümleleri ve Türkçe anlamlarını yazmaya çalıştım.. Videoyu birkaç defa izleyip sonrasında alttaki diyalog yazıları ile takip edilmeye çalışılırsa yararlı olabileceğini düşünüyorum... İyi çalışmalar....

Kadın - Salut (Merhaba)
Erkek - Salut (Merhaba)

Kadın - Comment ça va? (Nasılsın?)
Erkek - Ça va bien, et toi? (İyiyim sen nasılsın?)

Kadın - Oui, ça va! Comment t'appeles-tu?
Erkek - Je m'appelle Marc, et toi?

Kadın - Je m'appele Marie.
D'où viens-tu Marc? (Benim adım Marie. Sen nereden geldin (nerelisin) Mark?)
Erkek - Je vien du canada, je suis canadien et toi? (Kanadadan geldim, Kanadalıyım ya sen?)

Kadın - Moi, je viens de États-Unis, je suis Américaine! Où habites-tu? (Ben Amerikadan geldim, ben Amerikanım! Sen nerde ikamet ediyorsun?)
Erkek - J'habite à Quabec et toi? (Ben Quebekte kalıyorum ya sen)

Kadın - J'habite à l'Université Laval, je suis étudiante, j'étudie le français. (Ben Laval Üniversitesindeyim, öğrenciyim, ben fransızca öğreniyorum.)
Toi, qu'est-ce que tu fais?(sen ne yapıyorsun?)

Erkek - Je suis photographe, je travaille pour un journal (Ben fotoğrefçıyım bir gazete için çalışıyorum.)

Kadın - Ça me fait plaisir de te rencontrer! (Tanıştığıma sevindim!)
Erkek - Moi aussi Marie! Au revoir. (Bende Marie! Görüşmek üzere)

Kadın - Au revoir, et à la prochaine! (Sonra görüşmek üzere!)




3 Mayıs

FRANSIZCA KENDİNİZİ TANITMA-BEDAVA ONLİNE FRANSIZCA DERSLERİ

Fransada fransızca olarak kullanılan daha doğrusu her dilde en çok kullanılan kendini tanıtma ile ilgili cümleleri yayınlamaya çalıştık alttaki videolu diyaloglardan biraz daha gelişmiş sözcüklere ulaşabilirsiniz....


FRANSIZCATÜRKÇESESLENDİRME
Bonjour.Merhaba
Je m'appelle Ali.Benim adım Ali.
Je suis Français.Ben fransızım.
Je suis d'origine Turque. Ben Türk kökenliyim.
J'ai 25 ans. 25 yaşındayım.
Je suis professeur.Öğretmenim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popular Posts