Öne Çıkan Yayın

kelime videoları

https://www.youtube.com/channel/UC91Wrsi_25Ts3280rX8CLDw                                               ...

25 Nisan 2014 Cuma

Ingilizce ogrenmek isteyenlere altin tavsiyeler

Ingilizce ogrenemeyenlere altin tavsiyeler:
Arkadaslar yillarca cabalayip ingilizceyi en sonunda iyi derecede ogrenmis ve her cesit yontemi denemis kimisinde yanilmiss kimisinde yanilmamis biri olarak bazi tavsiyelerde bulunmak istiyorum ingilizce ogrenenlere. En azindan girmemeleri gereken yollara girmesinler, bosa vakit kaybetmesinler.

Sanirim benim gibi cok deneyen varki artik Turkiyede sacmasapan metodlar bile cikartmislar yok beyne hipnozla kelime yuklemeymis falan ya da farkli ezbercilik yontemleri. Hepsi sacmalik arkadaslar iste size derleryip topladigim 10 altin tavsiye. Tamamen yasanilmis ve tecrube edilmistir 

1. Ingilizce uzun vadeli planli calismayla ogrenilir: Bazen internette forumlarda “acele ingilizce ogrenmem gerekiyor” ya da “3 ay icinde ingilizceyi halletmem gerek acil tavsiyeleriniz” baslikli yazilara rastliyorum ve sadece guluyorum arkadaslar. Ingilizce acele ogrenilmez, uzun vadeli calisma gerektirir. Kendinize uygun bir plan yapin, ingilizce konularin listesini cikartin ve harekete gecin.

2. Hergun bir adim atmak hergun hicbir adim atmamaktan iyidir: Yillardir ingilizce ogrenemiyorum diye cirpinan birkac tanidigim var. 4 senedir bana ingilizce ogrenemediginden bahseden insanlara bazen soruyorum, 4 senede ingilizce ogrenmek adina ne yaptin? Eger 4 senede haftada 1 konu bile ogrenmis olsaydi bugun tam tamina 208 tane ingilizce konusunu ogrenmis olacakti ki ingilizce de toplam 208 gramer konusu oldugunu bile sanmiyorum. Her hafta bir tense ogrenin sonra modals konusuna gecin sonra digger konulara gecin mutlaka her hafta bir konuyu icin bitirin nasil ogrendiginizin farkina bile varmayacaksiniz. Unutmayin zaman siz ingilizce ogrenseniz de ogrenmeseniz de gececek, zamani ogrenerek degerlendirin!

3. Ingilizceyi 4 ayakli bir masa gibi dusunun: Nasil bir masanin tek ayagi olmadan saglikli bir sekilde ayakta kalamayacaksa ingilizce de bu 4 unsurdan biri eksikse tam anlamiyla ogrenilmis olmayacaktir. Iste bu masanin ayaklarinin isimlerini ben soyle koydum: 1-Dinleme, 2- Konusma 3- Okuma 4- Yazma. Bu dort unsurun hepsine de onem vererek calisin. Dinleyecek yer yok turkiyede yasiyorum diyenler ingilizce film izlesinler konusamiyoruz diyenler internetten konussunlar, bahane bulmak yerine bu yontemlerin hepsini uygulayarak calisin. Bunlardan 3 unu uygulayip birini bile uygulamazsaniz iyi bir ingilizceye asla sahip olamazsiniz. Konusup, yazip, okuyup duydugunu anlamayan insanin ingilizcesi eksiktir!

4. Ihtiyaciniz oldugunda alal acele ingilizce ogrenmeye calismak yerine ihtiyaciniz olmadan once ise baslayin: Ingilizceye ihtiyacim yok diye evde bos oturmak yerine her gun biseyler ogrenin. Hayat karsiniza ne zaman ne cikarir belli olmaz, bigun bir is firsatini ingilizce yuzunden kacirip aglayabilirsiniz. Bazen yurt disina gitmek icin once isi bulayim, ingilizce kolay 3 ayda ogrenirim zihniyetinde insanlara rastliyorum boyle bisey mumkun degil arkadaslar!

5. Asla kelime ezberlemeyin cunku bu asla olmayacaktir: Kelimeleri ezberlemek yerine bol bol cumle kurun cumle okuyun surekli kelime anlamina bakin usenmeyin. Bir kelimeyi ezberlemek mumkun degildir, ezberlense bile cumlede nerede kullanilacagini kavramak mumkun degildir. Bol bol okuyarak beyninizin farkinda olmadan ogrenmesini saglayin. Ezberlemek degil ogrenmek onemlidir!

6. Turkce mantigiyla Ingilizce ogrenmeyin: Cumleleri kafanizda Turkce kurup ingilizceye cevirmeye asla calismayin, bunun yerine direk ingilizce mantigiyla ogrenin. Ingilizce kitaplar okuyun, film izleyin.

7. Sabirli olun: Bu isin 3 ayda 5 ayda olmayacagini Kabul edin, uzun sure her gun bir adim atarak evam edin. “Ben zekiyim 3 ayda cozerim” asla demeyin, 3 ayda cozdugunuz ingilizceye hicbir isveren okey demiyecektir.

8. Agacin tepesine ziplamak yerine agaci tirmanin: Ilk asamada uygulamaniz gereken metodlarla ileri asamalarda uygulanmasi gerekenler farkli olabilir. Ingilizce calismaya basladiktan 1 hafta sonra Hollywood filmlerini acip “anlamiyorum olmuyor” demeyin.

9. Gramer onemsiz demeyin: Bozuk cumlelerin is hayatinda cok negative etkisi vardir. Bircok isveren elemanlarinin musteriyle duzgun yazismasini duzgun konusmasini istemektedir. Cat pat ya da gramersiz ingilizcenin artik bu devirde isinize yaramiycagi gercegini kabullenin ve gramere de onem verin.

10. Olmuyor Turkiye’de ogrenilmiyor Yurt disina cikmak sart diyenlerin dikkatine: Ingilizce yurt disinda ogrenilmez, gelistirilir. Tembellige kacip yurt disina cikmadan ogrenilmez bahanesine kendinizi inandirmayin. Bircok insan ingilizceyi kendi ulkesinde ogrenip yurt disinda gelistirmek icin cikmistir. Cocuklarin ana dili ogrenmesi olayina gelince insan beyninin 2 yasindaki isleyisiyle 30 yasindaki isleyisi ayni degildir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popular Posts