Öne Çıkan Yayın

kelime videoları

https://www.youtube.com/channel/UC91Wrsi_25Ts3280rX8CLDw                                               ...

20 Ağustos 2014 Çarşamba

mesneviden seçmeler

من چه گویم

13122013
Resim1
Ey ihsânının en az derecesi dünya hükümdarlığı olan Maliku’l-Mülk.
Sen kalpte muzmir olanı bildiğin halde ben ne söyleyeyim ve nasıl dua edeyim?
Resim2
Sırrını ve muzmirini bilirsem de sen yine onu meydana koy, yani alenen dua et buyurmuş olduğun için sana ilticâ ve husûl-i matlûbu senden istid’â ediyorum.*
*Münâcât-ı Hazreti Mevlânâ Tercümesi / Tahiru’l-Mevlevî

  


سر پنهان-Gizli Sır

14062013
487737_10151006414538769_299652347_n

  


خوش آمدی یا شهر صیام

20072012

آمد شھر صیام سنجق سلطان رسید

 دست بدار از طعام مایده جان رسید

Ramazan geldi; aşk ve iman padişahının sancağı erişti
Artık maddî yiyeceklerden elini çek, çünkü göklerden manevî rızık ve can sofrası geldi.
Fotoğraf: Ayşegül ERGÜN

  


آفرین بر غم باد-Gam’a Âferîn

5072012

  


عشق-Aşk

26062012

ای آنک شنیدی سخن عشق ببین عشق

کو حالت بشنیده و کو حالت دیده

Hat: Emre Özdemir 

 

بنده شدم -Kul Oldum

3092009

من بنده شدم بنده شدم بنده شدم

من بنده بخجلت بسر افکنده شدم

هر بنده شود شاد که آزاد شود

من شاد ازانمکه ترا بنده شدم

 
Men bende şüdem bende şüdem bende şüdem
Men bende behaclet beser üfkende şüdem
Her bende şeved şâd ki âzâd şeved
Men şâd ezânem ki turâ bende şüdem
 
Allahım; ben kul oldum, kul oldum, kul oldum,
Kulluktaki vazifemi yapamadığımdan utanarak başımı eğdim.
Her kul, kapısından azâd olduğunda sevinir,
Bense ne zaman sana tam kul olursam o vakit şâd olurum. 

  


نعمت و شکر -Nimet ve Şükür

3092009

نعمت آرد غفلت و شکر انتباه

صید نعمت کن بدام شکر شاه

Nimet insana gaflet verir, şükür ise uyanıklık getirir.
Allah Tealâ’nın nimetini şükür tuzağı ile avla.

  


پريشان قلب-Perişân Kalp

3062008

حياتي ده باين پريشان قلب را

استقامت ده باين مشوش عقل را


Perîşan kalbime hayat, karışmış aklıma istikâmet ver…

  


از محبت

3062008

از محبت خارها گل مي شود

از محبت سركه مل مي شود

 

از محبت تلخها شیرین شود

از محبت مسها زرین شود

Acılar muhabbetten tatlılaşır,
Bakırlar muhabbetten altınlaşır.

از محبت دردها صافی شود

از محبت دردها شافی شود

Tortular muhabbetten safileşir,
Dertler muhabbetten derman olur.

این محبت هم نتیجۀ دانشست

کی کذافه بر چنین تختی نشست

Allah’a karşı bu muhabbet ilim neticesidir,
Cahil biri böyle bir taht üzerine nasıl oturur? 


http://lisanifarisi.net/category/mesneviden-beyitler-4/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popular Posts