Öne Çıkan Yayın

kelime videoları

https://www.youtube.com/channel/UC91Wrsi_25Ts3280rX8CLDw                                               ...

15 Ağustos 2014 Cuma

farsça - günlük konuşmalar

Merhaba سلام
Günaydın صبح بخیر
Tünaydın بعد از ظهربخیر
İyi akşamlar عصر بخیر
İyi geceler شب بخیر
Nasılsın? حالت چطوره؟
İyiyim. من خوبم .
Ben çok iyi değilim من خیلی خوب نیستم.
Harikayım! من عالی هستم
İyiyim. Teşekkür ederim. Sen? خوبم ، ممنونم ؛ شما چطورید؟
İsmin nedir? اسم شما چیست؟
Benim adım … اسم من … است.
Tanıştığımıza memnun oldum. از ديدن شما خوشوقتم.
Ben de tanıştığımıza memnun oldum. من هم از ديدن شما خوشوقتم.
Neredensiniz? شما اهل كجا هستيد؟
Ben …’denim. من اهل … هستم.
Ne iş yaparsın? Mesleğin nedir? شما مشغول به چه کاری هستید؟
Öğrenciyim. من یک دانش آموز(دانشجو) هستم.
Öğretmenim. من یک معلم هستم.
Nerede yaşıyorsunuz? شما کجا زندگی می کنید؟
… nerede? کجاست؟ ….
Kaç yaşındasın? چند سالته؟
…..yaşındayım. من …ساله هستم.
ingilizce konuşur musunuz? ingilizce bilir misiniz ? انگلیسی حرف می زنی؟
Sadece biraz ingilizce konuşurum من فقط کمی انگلیسی صحبت می کنم.
Ben anlamıyorum متوجه نميشم.
Bunu tekrar edebilir misin? می توانید تکرارش کنید؟
Daha yavaş konuşabilir misin? آیا می توانید آرام تر صحبت کنید؟
Bana yardım edebilir misin? آیا می توانید به من کمک کنید؟
Evet بله
Hayır نه
Lütfen لطفا
Teşekkür ederim متشكرم
Birşey değil! خواهش مي كنم!
Afedersiniz ببخشيد
Üzgünüm متاسفم
Yakında görüşürüz به زودی می بینمتان.
Yarın görüşürüz فردا می بینمت/می بینمتان.
Güle güle خداحافظ
İyi günler روز خوبی داشته باشید
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popular Posts