Öne Çıkan Yayın

kelime videoları

https://www.youtube.com/channel/UC91Wrsi_25Ts3280rX8CLDw                                               ...

11 Ağustos 2014 Pazartesi

Portekizce Kelimeler

Nasılsınız? - Como vai?
Teşekkür ederim, iyiyim - Bem, obrigado / Bem, obrigada
Siz nasılsınız? - E o tu? (Portekizde) E você? (Brasilyada)
Lütfen - Por favor
Teşekkür ederim - Obrigada (Kadınlar teşekkür ederken kullanırlar)
Teşekkür ederim - Obrigado (Erkekler teşekkür ederken kullanırlar)
Bir şey değil -De nada
Şerefe - Saúde (Aynı zamanda "Çok yaşa!" anlamında da kullanılır. )
Evet- Sim
Hayır - Não
Var mı? - Tem? (Soru sormak için ek yok ancak soru vurgusuyla okumak gerekiyor.)
Var - Tem
Yok - Não tem
Bugün - Hoje
Yarın - Amanhã
Bilmiyorum - Não sei
Cok insan - muita gente
Seni seviyorum - adoro você(vc)
sonra - depois
önce - antes
selam - oi
ne haber - tudo bem (cevap da aynıdır..)
öptüm - beijo
güle güle - tchau (genelde 'xau' diye kullanırlar)
ben ... - eu sou
.... severim - eu gosto
.... sevmem - eu não gosto
ben - eu
sen - você
o (kız) - ela
o (erkek) - ele
biz - nós
siz - vocês
onlar (kızlar) - elas
onlar (erkekler) - eles
için - para
benim için - para mim
senin için - para você
sonsuza kadar - para sempre
anlaştık - combinado
sabah - de manhã
öğle - tarde
akşam, gece - noite
sevgi-mante adoro

Sayılar
bir - um
iki - dois
üç - três
dört - quatro
beş - cinco
altı - seis
yedi - sete
sekiz - oito
dokuz - nove
on - dez

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popular Posts