Öne Çıkan Yayın

kelime videoları

https://www.youtube.com/channel/UC91Wrsi_25Ts3280rX8CLDw                                               ...

26 Mart 2014 Çarşamba

fransızca dersi

Aline est au bureau.Elle reçoit un appel.

Elle décroche.
Elle traite la communication.
Elle fixe un rendez-vous
Elle termine la communication.
Elle écoute le répondeur.






17 Mayıs 2009 Pazar

FRANSIZCA HAYVANLAR-LES ANIMAUX-VİDEOLU SESLİ FRANSIZCA DERSİ

FRANSIZCATÜRKÇETELAFFUZ
LA FERMEÇİFTLİKla feğm
un cochondomuzen koşon
un chevalaten şeval
un moutonkoyunen mutoñ
un chienköpeken şyen
un lapintavşanen lapeñ
une chèvrekeçiün şevğ
un chatkedien şa
une vacheinekün vaş
un taureauboğaen toğo
une pouletavukün pul

FRANSIZCA TÜRKÇETELAFFUZ
LES INSECTESBÖCEKLER le(z) eñsekt
une araignéörümcekün arenye
un papillonkelebeken papiyoñ
une abeillearıün abey
une mouchesinekün muş
une coccinellegelinböceği, uğurböceğiün koksinel
une fourmikarıncaün fuğmi

FRANSIZCA TÜRKÇETELAFFUZ
LA NATUREDOĞAla natüğ
un lionaslanen liyoñ
un éléphantfilen elefañ
un escargotsalyangozen eskağgo
une grenouillekurbağaün gğönuy
un serpentyılanen serpañ
un oursayıen uğs
un hérissonkirpien 'erisoñ
une tortuekaplumbağaün tortü
un renardtilkien rönağ

FRANSIZCA TÜRKÇETELAFFUZ
LA MERDENİZla meğ
une baleinebalinaün balen
un crabeçağanoz, yengeçen kğab
une pieuvreahtapotün pyövğ
un requinköpekbalığıen rökeñ
un poissonbalıken puasoñ
une étoile de merdenizyıldızıün etual de meğ

Gördüğünüz gibi 2 bölüm bulunuyor :
  • vocabulaire = burada öğrenilecek kelimelerin yazılışını ve okunuşunu sesli olarak bulabilirsiniz (fare ile tıklayarak sesli hali duyabilirsiniz)
  • exercice = "Ecoutez et placez les animaux à la bonne place"=Dinleyin ve hayvanları doğru yere yerleştiriniz



14 Mayıs 2009 Perşembe

FRANSIZCA DERSİ-NASIL TANIŞILIR-ONLİNE FRANSIZCA ÖĞREN


Video penceresinde geçen cümleleri ve Türkçe anlamlarını yazmaya çalıştım.. Videoyu birkaç defa izleyip sonrasında alttaki diyalog yazıları ile takip edilmeye çalışılırsa yararlı olabileceğini düşünüyorum... İyi çalışmalar....

Kadın - Salut (Merhaba)
Erkek - Salut (Merhaba)

Kadın - Comment ça va? (Nasılsın?)
Erkek - Ça va bien, et toi? (İyiyim sen nasılsın?)

Kadın - Oui, ça va! Comment t'appeles-tu?
Erkek - Je m'appelle Marc, et toi?

Kadın - Je m'appele Marie.
D'où viens-tu Marc? (Benim adım Marie. Sen nereden geldin (nerelisin) Mark?)
Erkek - Je vien du canada, je suis canadien et toi? (Kanadadan geldim, Kanadalıyım ya sen?)

Kadın - Moi, je viens de États-Unis, je suis Américaine! Où habites-tu? (Ben Amerikadan geldim, ben Amerikanım! Sen nerde ikamet ediyorsun?)
Erkek - J'habite à Quabec et toi? (Ben Quebekte kalıyorum ya sen)

Kadın - J'habite à l'Université Laval, je suis étudiante, j'étudie le français. (Ben Laval Üniversitesindeyim, öğrenciyim, ben fransızca öğreniyorum.)
Toi, qu'est-ce que tu fais?(sen ne yapıyorsun?)

Erkek - Je suis photographe, je travaille pour un journal (Ben fotoğrefçıyım bir gazete için çalışıyorum.)

Kadın - Ça me fait plaisir de te rencontrer! (Tanıştığıma sevindim!)
Erkek - Moi aussi Marie! Au revoir. (Bende Marie! Görüşmek üzere)

Kadın - Au revoir, et à la prochaine! (Sonra görüşmek üzere!)



11 Mayıs 2009 Pazartesi

FRANSIZCA VÜCUT ORGANLARI-BEDAVA VİDEOLU SESLİ FRANSIZCA DERSİ

VOCABULAIRE DU CORPS = VÜCUT SÖZCÜKLER-KELİMELER
Gördüğünüz gibi 2 bölüm bulunuyor :
  • vocabulaire = burada öğrenilecek kelimelerin yazılışını ve okunuşunu sesli olarak bulabilirsiniz (fare ile tıklayarak sesli hali duyabilirsiniz)
  • exercice = bu bölümde küçük sınavlar (egzersis) sayesinde bilginizi kontrol ediyorsunuz (size sorulan vücut kısmına tıklayarak cevap verin ve yeşil oka tıklayın)




4 Mayıs 2009 Pazartesi

VİDEOLU FRANSIZCA AY ADLARI-FRANSIZCA ÖĞREN


Les mois - Aylar şeklinde hazırlanmış görsel fransızca ders videolarından birisi... Aylar kelimesi ile giriş yapılan videoda ocak ayından başlanarak yılın tüm ayları dudak hareketlerinin incelenebilmesi için iki açılı görüntüden verilerek oluşturulmuş videolu bie ders....



VİDEOLU FRANSIZCA MEVSİMLER ŞARKISI-BEDAVA FRANSIZCA DERSLERİ



Fransızca söylemiyle Les saisons şarkısı... Bu videoda yılın dört mevsimi ilkbahar, yaz, sonbahar, kış sezonlarını çocuk şarkısı şeklinde sunulmuş bir video... Kulak doygunluğu için fransızca şarkılar dinlemek iyi olacaktır...



3 Mayıs 2009 Pazar

FRANSIZCA KENDİNİZİ TANITMA-BEDAVA ONLİNE FRANSIZCA DERSLERİ

Fransada fransızca olarak kullanılan daha doğrusu her dilde en çok kullanılan kendini tanıtma ile ilgili cümleleri yayınlamaya çalıştık alttaki videolu diyaloglardan biraz daha gelişmiş sözcüklere ulaşabilirsiniz....


FRANSIZCATÜRKÇESESLENDİRME
Bonjour.Merhaba
Je m'appelle Ali.Benim adım Ali.
Je suis Français.Ben fransızım.
Je suis d'origine Turque. Ben Türk kökenliyim.
J'ai 25 ans. 25 yaşındayım.
Je suis professeur.Öğretmenim.



FRANSIZCA İYİ DİLEKLER-BEDAVA ONLİNE FRANSIZCA DERSİ

Fransızca temel dersler bölümünde insanların birbiri ile konuştuklarında birbirlerine sundukları iyi dilekleri sunmaya çalıştık.... Bunlardan herhalde ençok kullanılanlar iyi günler, iyi akşamlar, iyi geceler, iyi şanslar gibi sözcüklerdir... Biz bunları bir araya toplayıp sesli telefuzunuda eklemeye gayret ettik.... Animasyondaki play işaretine tıkladığınızda sözcüklerin fransızca seslendirilmesini dinleyebilirsiniz....

FRANSIZCATÜRKÇEOKUNUŞ
Bonne journée!İyi günler!
Bonne aprés-midi!İyi öğledensonraları!
Bon appétit!Afiyet olsun!
Bonne soirée!İyi akşamlar!
Bonne nuit!İyi geceler!
Bonnes vacances!İyi tatiller!
Bonne fêteİyi bayramlar!
Bonne année!İyi seneler! - Mutlu yıllar!
Bonne chance!İyi şanslar!
Félicitations!Tebrikler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popular Posts