Öne Çıkan Yayın

kelime videoları

https://www.youtube.com/channel/UC91Wrsi_25Ts3280rX8CLDw                                               ...

24 Şubat 2014 Pazartesi

Europass

Europass Nedir

Beceri ve yeterliliklerinizi Avrupa’da daha açık ve kolayca anlaşılır hale getirmek için beş belge:
- İki belgeye erişim serbest olup, Avrupa vatandaşları tarafından doldurulur:
  • Europass CV becerilerinizi ve yeterliliklerinizi etkin ve açık şekilde sunmanız için yardım olur.
  • Dil Pasaportu dil becerileri ve yeterlilikler için bir öz-değerlendirme aracıdır;
- Üç belge, eğitim ve mesleki eğitim otoritelerince düzenlenmektedir:
  • Europass Hareketlilik başka bir Avrupa ülkesinde edinilen bilgi ve becerileri kayıt altına alır;
  • Sertifika Eki eğitim ve mesleki eğitim sertifikasına sahip olan kişilerin edindikleri bilgi ve becerileri tanımlar;
  • Diploma Eki yüksek öğrenim derecesine sahip olan kişilerin edindikleri bilgi ve becerileri tanımlar.

- Ulusal Europass Merkezleri ağı - Europass hakkında daha detaylı bilgi almak için ilk irtibat noktasıdır.

Amacı

  • Vatandaşlar iş veya eğitim ararken, beceri ve yeterliliklerini etkin şekilde ifade etmelerine yardımcı olur;
  • İşverenlerin, beceri ve yeterlilik işgücünü daha iyi anlamalarına yardımcı olur;
  • Eğitim otoritelerinin müfredat içeriğini tanımlamaları ve ifade etmelerine yardımcı olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popular Posts